Batum'a Nasıl Gidilir ?

Merhabalar arkadaşlar,burada size Batum'da yaşadığım deneyimlerle alakalı bazı konulardan bahsetmek istiyorum.Öncelikle her kezin bildiği gibi ülkemizin en kolaylıkla yurt dışına seyahat edebileceği bir kaç ülkeden biri bununla alakalı da başka bir yazımda detaylı olarak bahsetmek istiyorum.Türklerin en rahat seyahat edebildiği 3 ülkeden biri olan Gürcistan bizim Gürcistan'da en çok ziyaret ettiğimiz yer ise Batum.Batuma nasıl gidilir diye soracak olursanız Batum'a kesinlikle direk uçakla gitmenizi önermem, çünkü her havaalnının kendine göre yolcu alan servis bedeli denen bir ücreti var eğer siz Batum'a direk uçak bileti alarak gitmek isterseniz ulaşım masrafınız yaklaşık olarak 3 kat artacaktır.Az önceki bahsettiğim yolcu alan servis bedelinin yüksek olması  yurtdışı uçuşu olduğu için, peki biz Batum'a nasıl gideceğiz bu şekilde.Trabzon havalimanına alacağınız uçak bileti ile daha hesaplı bir uçuş yapacaksınız ki yaklaşık ortalama bilet fiyatları uçağın doluluk durumuna göre 59 lira ile 150 lira arasında değişir 80 liraya alacağınız bir uçak bileti ortalama yakalayabileceğiniz fiyat olacaktır.Sonrasında Batum'a gidebilmek için havaşı kullanabilirsiniz.Hopa'ya 27 liraya gidebiliyorsunuz.Hopa havaşın son durağı, Hopa'da indiğiniz yerde dolmuşlar kalkar bu dolmuşlar sizi Sarp sınır kapısına kadar götürür.Yanlız eğer geç saate kaldıysanız dolmuş bulamazsınız taksi durağı hemen yine indiğiniz yerde var.Tek binebilirsiniz 50 tl ücreti var ama benim tavsiyem sizinle aynı havaştan inen ve batuma gidecek olan diğer yolcularla beraber bir dolmuş taksi yapmanız masrafınızı azda olsa bölüşüp hesaplı bir yolculuk yapmanızı sağlayacaktır.Sarp sınır kapısından sonra dışarıda sizi bekleyen aç bir sürü taksici kurt olacak,size "kanki kanki" diye seslenirler "taksi lazım kanki" derler.30 lari isterler siz 20 lariye işi bağlayabilirisiniz yada ileride dolmuşlar var onlarla da gidebilirsiniz.Çünkü sarp sınır kapısından çok mesafe yok Batum merkeze yazdıklarımın faydalı olmasını umarım ihtiyacınız olan diğer bilgiler için yorum kısmına sorularınızı yazabilirsiniz sorularınız için yeni yazılar yazmaktan çekinmeyeceğimi bilmenizi isterim iyilikle kalın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mısır'a Nasıl Gidilir?

TİFLİS’E NASIL GİDİLİR